INDLÆSER RESULTAT
Kontakt en af vores krydstogtspecialister 3311 2410

Vi hjælper dig med at finde krydstogt, som passer til dig

Vi hjælper dig med at finde krydstogt, som passer til dig.

...eller læs mere om krydtogter Klik her.

FIND DIT KRYDSTOGT HER

 
{{tags.AreaTag.Title}}
{{tag.Title}}
 
{{tags.RouteTag.Title}}
{{tag.Title}}
 
{{tags.CampaignTag.Title}}
 
{{setDateString(search.search.date)}} +/-4 dage
 
{{setTagName(search.rawDuration, 'rawDuration')}}
Fra: {{search.search.days.from}} dage
Til: : {{search.search.days.to}} dage
 
{{ search.search.adults }} Voksne + {{ search.search.children }} Børn ({{search.search.childrenAges[$index]}}, år )

Vi kan ikke finde et krydstogt som matche dine valg.

Ændre dine valg eller klik på (X) for at fjerne dine valg.


Ønsker du hjælp til at finde dit drømmekrydstogt, så vil vores krydstogtspecialisterne rigtig gerne hjælpe dig.
Send os en mail på: info@cruisemarket.dk eller ring på 3311 2410.

 

Kundeservice - Spørgsmål og svar

Cruise Markets krydstogteksperter er her for at hjælpe dig!

Du kommer nemmest i kontakt med os på mail eller på telefonen.
Du er også meget velkommen til at besøge os i Studiestræde 7 i København. 

Find svar på mange af de mest admindelig spørgsmål omkring krydstogter her på denne side.

info@cruisemarket.dk

Telefon: 3311 2410


Rejsevilkår - Cruise Market  

Costa Cruises dæk
Vis mere {{result.productsCount}}/{{result.totalcount}}
  • Patrik

    Jeg har sejlet med Norwegian Cruise Line, Costa Cruises og Princess Cruises

  • Signe

    Jeg har sejlet med både MSC Cruises, Norwegian Cruises og Royal Caribien i år

  • Lotte

    En tur over Atlanten fra Europa til New York er foreløbig min største oplevelse ombord på et krydstogtsskib

  • Karen Louise

    Jeg hjælper dig uanset, hvor i Verden du vil på krydstogt.

  • Mette

    MSC Cruises, Costa Cruises, Nowegian Cruise Lines, Princess Cruises og Royal Caribbean har jeg sejlet med

inden afrejse

  • Hvornår modtager jeg mine rejsedokumenter?

    Jeres rejsedokumneter sender herfra på mail til dig 2 - 3 uger inden afrejsen.

    Kontroller, at dine rejsedokumenter stemmer overens med det bestilte. Navne på alle rejsende skal stemme helt overens med passet, som oplyst ved din bestilling. Står navnene forkert på dine rejsedokumenter vil dette ofte udløse et gebyr for en eventuel nødvendig ændring.
    Er der noget i dine rejsedokumenter, som du er i tvivl om eller noget, som virker uklart, så er det vigtigt, at du kontakter os med det samme, så vi har mulighed for at hjælpe dig. 
     

  • Hvornår skal jeg betale min rejse?

    Et depositum på 20% forfalder straks ved bestilling.
    Restbeløbet skal betales cirka 8 uger inden afrejsen. 
    Ved bestilling med mindre end 9 uger til afrejsen forfalder hele beløbet med det samme. 
    Vær opmærksom på, at der er krydstogter, hvor depositumet er mere end 20% samt tidligere betaling af hele beløbet eller restbetalingen. Nogle typer flybilletter skal f.eks betales fuldt ved bestilling og indregnes i depositummet. Dette oplyses ved bestilling. 
     

  • Behøver jeg at blive vaccineret?

    Kontakt din egen læge, som kan hjælpe dig med, hvilke vaccinationer, som kan være nødvendige for dig på din rejse. 
    Du kan her se mere om Rejse og Smitsomme sygdomme.

  • Kan jeg rejse, når jeg er gravid?

    Krydstogtsrederierne generelle regler omkring gravide ombord på et krydstogtskib er, at man kan rejse indtil man er i 23 - 24 uge. Dog har de forskellige regler, så kontakt os for at få den information, som passer til dit krydstogt.
    Er du gravid, når du skal rejse, er det dit ansvar at medbringe en erklæring fra din læge. Her skal fremgå, hvor langt du er henne i graviditeten og at du kan rejse. Erklæringen skal være på engelsk.

  • Hvilke aldersbegrænsninger er gældende

    Rederierne har forskellige regler for, hvornår en baby tidligst må rejse. De fleste rederier har en minimumsaldersgrænse på 6 måneder. MSC Cruises har i skrivende stund ingen aldersgrænse på babyer.
    Generelt skal man være fyldt 18 år for at bestille sin rejse samt at bo i egen kahyt. Lige nu gælder der følgende: 

    Costa Cruises: 18 år
    Hurtigruten: 18 år
    Royal Caribbean: 21 år
    MSC Cruises: 18 år
    Norwegian Cruise Line: 21 år

    Costa Cruises har i nogle perioder et tilbud, hvor to børn under 18 år kan bo i egen kahyt, hvis de rejser med voksne.

    Hør Cruise Market, hvad der gælder for dit krydstogt.

  • Hvad er reglerne for pas og visum?

    Generelt forlanger rederierne, at dit pas skal være gyldigt minimum 6 måneder efter din hjemkomst. Dette gælder for alle rejsende og altså også for børn under 18 år. Det samme kræver mange lande.

    Visum
    För danske statsborgere og for udenlanske borgere bosat i Danmark gælder i nogle tilfælde forskellige regler. Kontakt det respetive lands ambasade for korrekt information. Se også Udenrigsministreriets guidelines for danske statsborgere omkring pas og visum ved indrejse.
     

    Turistvisum kræves for skandinaviske medborgere, når de tager på krydstogt fra Dubai. Visum fås ved ankomsten til Dubai. 

    Rejser du til, fra eller gennem USA, skal du ansøge om ESTA. 
    Her kan du se mere om ESTA.

    Der er krav om visum for danske statsborgere i ved indrejse til Rusland. Når du er på krydstogt til St. Petersburg kan du tilmelde dig et af skibets udflugter. Her er visum inkluderet for selve udflugten. Ønsker du at tage i land selv i St. Petersburg skal du selv søge visum.
     

  • Er fly og transport inkluderet i min rejse?

    Fly og transport (transfer) indgår oftest ikke i dit krydstogt. Men hør os, hvad vi kan tilbyde dig i forbindelse med dit krydstogt. Vi har aftale med alle de store luftfartsselvskaber. 

    Bestiller du fly og transport sammen med dit krydstogt, så har du en pakkerejse. Det betyder, at din flybillet og transporten er dækket ind under Pakkerejseloven sammen med dit krydstogt.

Ombord

  • Hvordan betaler jeg for mine køb ombord på skibet?

    Når du checker ind på dit krydstogt, så oplyser du det kreditkort, som du ønsker at betale med. Du modtager et ID-kort ved ankomsten til skibet. Dette kort er både dit nøglekort, betalingskort og ID-kort ombord på skibet og ved afstigning og påstigning.
    Den sidste aften modtager du en samlet regning, som betales med det kredit kort, som du har oplyst ved check-in. Du kan løbende følge med i, hvad du bruger ombord på skibet. 

  • Hvilken valuta bruges på skibet?

    Alle priser ombord på skibet er i Euro eller USD. Alle køb ombord på skibet registreres på dit ID-kort, som du har modtaget ved ankomsten til skibet.
    Sakl du i land bør du medbringe lidt valuta til de pågældende lande. Cruise Market anbefaler også, at du har et kreditkort med dig, som du kan bruge på land. 

  • Hvad er det rigtige tøj/beklædning ombord?

    Det er egentligt ganske nemt at pakke, hvad du behøver til dit krydstogt. Du skal tage beklædning med, som passer til det klima, som du skal sejle i samt tøj til aftenbrug tilpasset, om du ønsker at spise i buffetrestauranten eller a-la-carte restauranterne. Det er en god ide at have gode sko med til længere udflugter. Badetøj og badeshort er ikke accepteret i skibets restauranter. 

    Vi anbefaler, at du tager en trøje eller cardigan med dig, da aircondtion ombord på skibet kan være kølig. 

    Til jer som ønsker at deltage i skibets gallaaften eller at spise med til kaptainens middag er det en god ide at medbringe passende tøj, som en cocktailkjole eller anden kjole samt jakkesæt eller smoking. Ønsker du ikke at deltage i gallaaftenen, så er der andre restauranter ombord, hvor du kan spise denne aften. 

  • Kan man bestille udflugter ombord på skibet?

    Der findes mange muligheder for at udforske og opleve de byer og destination, som skibet besøger undervejs.
    Det er muligt at bestille udflugter hjemmefra og ombord på skibet. Fordelen ved at bestille hjemmefra er, at I så er sikret plads på den ønskede udflugter. Ønsker I først at beslutte jer undervejs, så kan I bestille udflugterne ombord på skibet 1 - 2 dage i forvejen.

    Det er også en mulighed at gå i land på egen hånd på destinationerne. Her er det naturligvis helt dit eget ansvar at være tilbage på skibet inden de tidspunkt, som skibet oplyser at I skal være tilbage inden. 

    Det er også en mulighed at blive på skibet, når skibet er i havn. Der er ikke et krav om, at skibet skal forlades. 

  • Hvordan fungerer det med børn ombord på skibet?

    Krydstogt er en fantastisk rejseform for børnefamilier. Her er noget til alle aldre. 
    Der findes masser af aktiviteter til både store og små på de fleste skibe. Her er ofte også poolområder specielt til børn. Skibene har ofte også børneklubber og børnespasning ombord. 

  • Hvordan opbevarer jeg mine værdigenstande?

     Vi anbefaler, at I anvender deponeringsboksen i jeres kahyt til værdigenstande.

  • Behøver jeg betale drikkepenge og servicecharge ombord?

    Det er forskelligt, hvordan drikkepenge/servicecharges opkræves. På mange skibe bliver drikkepenge/servicecharge automatisk opkrævet på dit ID-kort, som du har modtaget, da du checkede ind på skibet. På nogle krydstogter er drikkepenge/servicecharge inkluderet i din pris for selve krydstogtet. Beløbet varierer efter rederik, skib, destination og længden af dit krydstogt. Beløbet, som gælder for dit krydstogt, oplyses af Cruise Market. 

    Ombord på Hurtigrutens skibe betaler du drikkepenge, når du selv ønsker det. 

  • Hvordan fungerer det med maden ombord på skibet?

    Ombord på de forskellige krydstogtsskibe findes mange forskellige restrauranter og spisesteder. I langt de fleste tilfælde er alle måltider inkluderet i prisen for dit krydstogt. Har du specifikke ønsker såsom allegivenlig mad, så oplys os dette ved din bestiling.
    Der er typisk specialrestauranter ombord på skibet, hvor du skal betale et tillæg for at spise. Der kan også være et tillæg, hvis du bestiller via roomservice. 
    Det er ikke tilladt at medbringe mad ombord på skibet selv. 

    Generelt kan siges, at skibene typisk har en buffetrestaurant, hvor I kan komme og gå, som I vil. Om aftenen er der ofte to spisetider at vælge imellem i skibets hovedrestaurant. Tidspunkterne varierer fra skib til skib og kan påvirkes dag for dag alt efter ankomst og afgang til en destination. Dette oplyses hver dag i kahytten. Det anbefales at forudbestille bord i specialrestauranter. 
    Flere rederier og skibe har indført valgfrie spisetider, hvor i dag for dag kan beslutte, hvornår I ønsker at spise. 
    Hør Cruise Market, hvad der er gældende for jeres krydstogt. 

  • Er drikkevarer inkluderet i prisen?

    Vand, te og kaffe og ofte limonade eller juise er inkluderet til dine måltider. Andre drikkevarer er ikke inkluderet. Drikkevarer kan købes ombord med jeres ID-kort, som I modtager ved ankomsten til skibet. Der findes specielle tilbud og kampagne, hvor drikkevarer er inkluderet. På nogle rederier er drikkevarer inkluderet i prisen for dit krydstogt.
    Du kan forudbestille forskellige typer drikkepakke - såsom all inclusive. 

  • Findes der roomservice ombord?

    De fleste rederier har 24-timers roomservice. Hør Cruise Market, hvad der gælder for dit krydstogt.

  • Må jeg ryge ombord på skibet=

    Der findes område på skibet, hvor det er tilladt at ryge. 

Hjemrejsen

  • Hvordan fungerer det med min transport fra skibet til lufthavnen?

    Transfer/transport fra skibet til lufthavnen indgår ikke i prisen for dit krydstogt, men kan bestilles som tillæg til din rejse. Du modtaget en voucher fra Cruise Market, hvis du har bestilt din transfer/transport hjemmefra. 

Søgeresultat

  • Ingen hits!

KONTAKTOPLYSNINGER


Besøgsadresse: 
Studiestræde 7, st. 
1455 København K
Tel: 3311 2410

 


Cruise Market /Bengt-Martins Rejser ApS er tilsluttet:
Rejsegarantifonden no 2115

CVR: 32091806

 


Europæiske udvidede ansvarsforsikring 6000B
Medlem af Danmarks Rejsebureau Forening

 

DANMARK

Mette Milbæk
Salgschef og daglig leder
Tel: 3311 2410
Mail: